Bilal Hussein redo att lyfta Degerfors efter vårskadan – ”ska bidra med lugn, duellvinster och delaktighet”
Skadad 17 april, bakslag mot Elfsborg och åter i spel 31 maj med cirka en halvtimmes inhopp mot Brommapojkarna. Tränare Henok Goitom ser Bilal Hussein som en offensiv injektion och bolltrygg nav i Degerfors mittfält i höst.
Degerforsmittfältaren Bilal Hussein uppger att han är redo att ta en stor roll i höst efter vårskadan och två veckors full träning, enligt Värmlands Folkblad.
- Skadad i säsongens andra hemmamatch 17 april
- Comeback 31 maj: cirka en halvtimmes inhopp mot Brommapojkarna i sista matchen före uppehållet
- Bakslag i matchen mot Elfsborg — tvingades börja om rehabprocessen
- Nu två veckors träning utan reaktioner; beskriver känslan som att säsongen “äntligen kommer att börja”
- Målsättning på planen: bidra med lugn, vara delaktig i spelet, sätta lagkamrater i bra lägen, komma till egna målchanser, vinna dueller
- Goitoms bedömning: stor potential offensivt; ger lugn med boll, kan vända upp i tajta ytor och slå längre pass
- Fysstatus enligt Goitom: klarar hög löpvolym men behöver få upp flåset något
- Förväntades ta en stor roll i Degerfors givet meritlistan
- Återvände till allsvenskan efter närmare tre säsonger i Hertha Berlin
- Var närvarande kring laget under skadeperioden — pushat laget, åkt med på bortamatcher trots spel frånvaro
Läs hela artikeln hos Värmlands Folkblad.






























