ANNONS:

Bilal Hussein redo att lyfta Degerfors efter vårskadan – ”ska bidra med lugn, duellvinster och delaktighet”

Skadad 17 april, bakslag mot Elfsborg och åter i spel 31 maj med cirka en halvtimmes inhopp mot Brommapojkarna. Tränare Henok Goitom ser Bilal Hussein som en offensiv injektion och bolltrygg nav i Degerfors mittfält i höst.

Degerforsmittfältaren Bilal Hussein uppger att han är redo att ta en stor roll i höst efter vårskadan och två veckors full träning, enligt Värmlands Folkblad.

  • Skadad i säsongens andra hemmamatch 17 april
  • Comeback 31 maj: cirka en halvtimmes inhopp mot Brommapojkarna i sista matchen före uppehållet
  • Bakslag i matchen mot Elfsborg — tvingades börja om rehabprocessen
  • Nu två veckors träning utan reaktioner; beskriver känslan som att säsongen “äntligen kommer att börja”
  • Målsättning på planen: bidra med lugn, vara delaktig i spelet, sätta lagkamrater i bra lägen, komma till egna målchanser, vinna dueller
  • Goitoms bedömning: stor potential offensivt; ger lugn med boll, kan vända upp i tajta ytor och slå längre pass
  • Fysstatus enligt Goitom: klarar hög löpvolym men behöver få upp flåset något
  • Förväntades ta en stor roll i Degerfors givet meritlistan
  • Återvände till allsvenskan efter närmare tre säsonger i Hertha Berlin
  • Var närvarande kring laget under skadeperioden — pushat laget, åkt med på bortamatcher trots spel frånvaro

Läs hela artikeln hos Värmlands Folkblad.

Källor: vf.se
ANNONS: