Bjerkebo: ”Jag tror vi vinner allsvenskan” – ser inga utmanare ”just nu”
Isak Bjerkebo, 23, toppar skytteligan med nio mål och säger att Sirius tar SM-guld. Sirius har gjort 16‑lagsseriens bästa start och leder med åtta poäng efter tio omgångar; Bjerkebo har kontrakt till 2029 men bekräftar intresse utifrån.
IK Sirius anfallare Isak Bjerkebo, 23, leder allsvenskans skytteliga med nio mål och säger i UNT:s podcast Are You Sirius? att han tror att Sirius vinner allsvenskan.
- Skytteligaledare: 9 mål – två fler än under hela fjolåret
- Sirius toppar tabellen; bästa starten sedan allsvenskan gick till 16 lag
- Åtta poäng ned till Häcken efter tio omgångar
- Ser inga utmanare “just nu”; pekar ut Hammarby och Häcken som närmaste hot
- Nyckel enligt Bjerkebo: vinna på olika sätt – fokus på tre poäng framför spelstil
- Vändpunkt: efter Malmö borta (fjärde raka segern) vågade han tala om topp tre/även guld i tv
- Höstformen 2025: 6 mål och 2 assist på de sista 10 matcherna – grund till årets lyft
- Självkritik i fjol: kallade sig “en av de sämsta” – upplever större tillit från lagkamrater nu
- Var med i Graham Potters VM‑bruttotrupp; missade sluttruppen utan besvikelse
- Karriärväg: MFF‑akademin (ej A‑lag), Kalmar, lån till Skövde, Varberg (Superettan); till Sirius i mars 2025
- Kontrakt med Sirius till 2029; bekräftar att intresse från andra klubbar finns
Läs hela artikeln hos unt.se.
—
Allsvenska skytteligan


























