Klart: Öis–Djurgården spelas måndag 20 juli kl 19 på Gamla Ullevi – ”förankrat överallt”
Örgryte IS slipper flytta det allsvenska hemmamötet med Djurgården: matchen spelas måndag 20 juli kl 19 på Gamla Ullevi trots Uefas arenakrav kopplade till IFK Göteborgs Europamatch, enligt Göteborgs-Posten.
- Tidigare risk för flytt till söndag 19 juli på grund av Uefas krav på tillgång till arenan dagen före Europamatch (IFK:s kval flyttat till tisdag 21 juli)
- ”Det var oväntat, men vi har fått ett klart besked nu som vi har förankrat överallt. Nu kommer vi att spela matchen på måndag kväll klockan 19” – Öis evenemangsansvarige Björn Nilsson
- Hemmaklackssektionen påverkas: ”Däremot kommer det att vara stolar insatta på vår hemmaklackssektion (inför Blåvitts Europamatch, där ståplatsläktare inte tillåts). Så vi kommer behöva göra en viss uppoffring ändå.”
- ”Det är jävligt tråkigt att det är vi som hamnar med Svarte-Petter, som inte ska vara inblandade över huvud taget. Men nu blev det så och det har att göra med att något fel har skett kring lottningen, det ska inte gå att det blir så här.” – Björn Nilsson
- Avspark kl 19; från kl 15 behöver Öis–Djurgården ha tillgång till Gamla Ullevi
- IFK Göteborg och deras motståndare måste tidigarelägga matchförberedande träningar och presskonferenser på arenan; exakta tider inte fastställda
- IFK:s CL-motstånd: vinnaren mellan Caernarfon Town (Wales) och Levadia Tallinn (Estland)
- Utebliven flytt sparar ombokningar av redan sålda biljetter och underlättar även Djurgårdens reseplanering
Läs hela artikeln hos Göteborgs-Posten.







