ANNONS:

Officiellt: Thomas Lagerlöf ny huvudtränare i Sandvikens IF – tillträder efter sommaruppehållet

54-åringen återvänder till tränarrollen efter att Djurgården-sejouren avslutades i oktober 2024. SM-guld med AIK som spelare, SM-guld med Djurgården som tränare och dubbla uppflyttningar med Sirius finns på meritlistan.

Sandvikens IF presenterar Thomas Lagerlöf, 54, som ny huvudtränare för herrlaget med start efter sommaruppehållet, enligt sandvikensif.se.

  • Tillträder efter sommaruppehållet; 54 år
  • Elias Gärdh leder sista matchen före uppehållet; Lagerlöf på plats när träningen startar igen
  • Utanför fotbollen sedan Djurgården-avtalet avslutades i oktober 2024
  • Över 100 allsvenska matcher som spelare; två SM-guld med AIK
  • Historisk första uppflyttning till Allsvenskan med IF Brommapojkarna som spelare
  • Dubbla uppflyttningar med IK Sirius som tränare (från Ettan och Superettan)
  • SM-guld med Djurgården 2019 som tränare; utsedd till Årets Tränare samma år tillsammans med Kim Bergstrand
  • Gärdhs facit som vikarierande huvudtränare: 3 vinster, 1 oavgjord på 4 matcher; fortsätter som chefsscout och tränare i staben
  • Sportchef Peter Svensson framhåller elitmeriter, filosofi i linje med klubbens identitet och starkt ledarskap; målsättning att etablera SIF i toppen
  • Sandviken just nu på plats 11 i Superettan

Läs hela artikeln hos sandvikensif.se.

Källor: sandvikensif.se
ANNONS: