”Inte direkt några grodor” – Linnér om pausbytet i Falkenberg-debuten; korttidsavtal och tre raka på bänken
Oscar Linnér, 29, kastades in efter två träningar och byttes ut i paus när Falkenberg föll borta mot Sandviken. Nu tonar han ner dramatiken, framhåller att formen är på väg upp – och att han inte ger upp.
Falkenbergs målvakt Oscar Linnér, 29, förklarar halvtidsbytet i comebacken och sin väg tillbaka efter att ha anslutit på korttidskontrakt i somras, säger han till Fotbollskanalen.
- ”Utifrån kan det se dramatiskt ut” – Linnér om att ha bytts ut i paus i debuten mot Sandviken
- Debut efter bara någon enstaka träning; fyra mål insläppta i första halvlek borta mot Sandviken, utbytt i paus
- ”Det är klart att det är svårt att göra sig själv rättvisa efter två dagars träning med ett nytt lag, efter nio månader som klubblös”
- ”Det var inte direkt några grodor från mitt håll, så det var inte därför bytet skedde”
- Korttidskontrakt med Falkenberg i juni – värvad som backup när två FFF-målvakter var skadade
- Lämnade finska KTP i december; landade i Halland i juni
- Tre raka matcher på bänken sedan Sandviken – fokus på att träna upp formen
- ”Jag har jobbat hårt på träningarna… Där känner jag att jag är nu och det är jag väldigt glad över”
- AIK-bakgrund – förstamålvakt för tio år sedan, svensk mästare med AIK
- Åtta klubbar i sex länder sedan 2019: Arminia Bielefeld, Brescia, GIF Sundsvall, AaB, Brommapojkarna, Vendsyssel, Petrolul Ploiești, KTP
- ”Vi lever och vi lär” – om att hantera motgångar
- ”I drömmarnas värld hade jag varit en Francesco Totti… Jag har inte haft positionen att det legat flerårskontrakt på bordet”
- ”Min form börjar komma upp på en nivå som gör mig själv rättvisa… Oavsett varifrån handen sträcks ut framöver känner jag att jag kommer riktigt bra förberedd”
Läs hela artikeln hos Fotbollskanalen.

























